piątek, 22 września 2017

• Tym razem Beskid Żywiecki

Czwórka członków Koła Turystyki Górskiej wybrała się w dniach 18-20 września 2017 roku do Babiogórskiego Parku Narodowego i w pasmo Polic. Za cel uczestnicy wyprawy postawili sobie wejście na Policę i Babią Górę. W poniedziałek, po przejściu od Przełęczy Krowiarki pasmem Polic, dotarliśmy na nocleg do Schroniska na Hali Krupowej. Towarzyszyła nam piękna letnia pogoda, dzięki czemu mogliśmy podziwiać piękne widoki na Tatry, Babią Górę. Wielką Fatrę, Beskid Makowski i Beskid Mały. Wtorek, to długa i mozolna droga do Schroniska "Markowe Szczawiny". Niestety pogoda się zepsuła i część drogi pokonywaliśmy w deszczu i mgle. Po noclegu w gościnnym, od nowa wybudowanym na miejscu starego, z 1906 roku, schronisku, ruszyliśmy na wierzchołek Babiej Góry (1725 m.n.p.m.). Około południa stanęliśmy na szczycie. Całą drogę pokonywaliśmy w chmurach, deszczu i mgle. Widoczność była ok. 10 metrów. Strudzeni, zziębnięci, ale szczęśliwi zeszliśmy do parkingu na Przełęczy Krowiarki i po pysznym obiedzie w Karczmie "Tabakowy Chodnik" w Zawoi, wieczorem dotarliśmy do Lublińca.

W wypadzie uczestniczyli:
Bogna Konfisz, Danusia Wróbel, Staszek Kowalczyk i Marek Jeremicz, który wyprawę przygotował i poprowadził.